Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.09.2018, 13:55 Aktualizované dňa 06.09.2018 o 15:38

Pozrite si, aké budú dopravné obmedzenia kvôli výstavbe bratislavského obchvatu

Kvôli obmedzeniu podľa odhadu ešte viac zhustne doprava v dotknutých častiach Bratislavy, kde sa už v súčasnosti v dopravnej špičke vytvárajú zápchy.

Pozrite si, aké budú dopravné obmedzenia kvôli výstavbe bratislavského obchvatu

Bratislavu čakajú kvôli výstavbe novej diaľnice a súvisiacej rýchlostnej cesty dopravné obmedzenia. Začnú v najbližších týždňoch a dotknú sa aj mosta na diaľnici D1 cez rieku Dunaj, ktorý využíva nielen mestská doprava, ale aj vodiči pri tranzite cez metropolu v smere na sever krajiny.

Vyplýva to z informácií, ktoré dnes novinárom povedal manažér dopravy projektu Zdeněk Krejčí. Kvôli obmedzeniu podľa odhadu ešte viac zhustne doprava v dotknutých častiach Bratislavy, kde sa už v súčasnosti v dopravnej špičke vytvárajú zápchy.

60 kilometrov nových ciest

Výstavba južného úseku diaľnice D4 a prvej časti východného obchvatu Bratislavy D4, rovnako ako rýchlostnej cesty R7 od Bratislavy na juhovýchod krajiny, zahŕňa takmer 60 kilometrov nových ciest.

Diaľnica D4 južne od Bratislavy prepojí existujúcu diaľnicu D2, ktorá vedie od Českej republiky ku slovensko-maďarskej a ku slovensko-rakúskej hranici, s diaľnicou D1 severne od Bratislavy. Pôvodne sa počítalo s dokončením výstavby v roku 2020, podľa skorších informácií sa tak stane neskôr.

"Prvú etapu (obmedzenia) máme na šesť až sedem mesiacov. Budeme sa snažiť minimalizovať dopad výstavby na dopravu v Bratislave," povedal Krejčí. Dodal, že podľa odhadu doprava v dotknutých lokalitách kvôli výstavbe počas špičky zhustne o pätinu.

Bránili nevykúpené pozemky

Presný termín začatia jednotlivých etáp dopravných obmedzení stanovený ešte nebol, súvisí so schválením obchádzkových trás. Súčasťou dopravných obmedzení bude uzávierka niektorých ciest a vybudovanie náhradných vozoviek.

Preprava materiálu na stavbu D4 a R7 vrátane betonáže a asfaltovania sa podľa Krejčího bude odohrávať v nočných hodinách, aby vozidlá stavby nezhoršovali prevádzku na cestách počas dňa.

Stavebné práce na D4 a R7 sa oficiálne začali na jeseň roku 2016. Plnému rozbehu výstavby ale bránili nevykúpené pozemky štátom a zmeny v stavebných povoleniach.

Zákazku v hodnote zhruba 1,76 miliardy eur (45,3 miliardy Sk) na vybudovanie D4 a R7 v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva získalo konzorcium pod vedením španielskej spoločnosti Cintra.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.