Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.08.2018, 00:00

Droba: Bratislavský kraj bude zjednocovať aj trnavských dopravcov

Bratislavský župan Juraj Droba v rozhovore pre HN o doprave v Bratislave a okolí.

Bratislavský župan Juraj Droba v rozhovore pre HN hovorí, že aktivisti si z kolektorov pri Triblavine urobili nepochopiteľnú mantru a s kandidátom na primátora Jánom Mrvom si rozumie aj napriek hodnotovým rozdielom.

Čo čaká vodičov v Bratislave a okolí? Bude často skloňovaný dopravný kolaps?

Septembrom sa zhorší najmä osobná automobilová doprava. Ak chceme v regióne lepšie cesty, musíme to brať ako nevyhnutý fakt. Čo sa týka zmierňovania následkov výstavby a opráv, z našej pozície môžeme poskytnúť alternatívy a dôvody, pre ktoré by vodiči aspoň dočasne mohli využívať verejnú dopravu.

Alternatívy vznikli. V regióne jazdia nové vlaky aj autobusy, ale ako do nich chcete dostať vodičov z osobných áut?

Zo strany vodičov počúvame rôzne výhrady. Najčastejšie ide o to, že vlaky sú preplnené alebo že autobusy stoja v rovnakých zápchach ako autá. My sa snažíme ľudí nabádať, aby využívali napríklad aj carpooling, teda aby v jednom aute šli aspoň traja. Kolapsu dopravy predídeme tým, že áut bude na ceste čo najmenej.

Tiež treba pripomenúť, že dnes je verejná doprava kvalitatívne niekde úplne inde než bola pred 30 rokmi. Autobusy sú klimatizované a majú WiFi, spravidla nebývajú preplnené a od nedele nadväzujú na vlakové spojenia do Bratislavy.

Máte nejaké konkrétne páky na to, ako ľudí dostať do týchto autobusov? Napríklad kampaň alebo znížené cestovné?

V prospech verejnej dopravy už teraz hrá výhodné cestovné a jeden lístok pre všetkých dopravcov v integrovanom systéme. Osobne si však myslím, že najväčšou motiváciou pre vodičov bude samotný stav ciest. Keď ľudia uvidia, čo ich čaká, tak podľa mňa pochopia, že verejná doprava im zaručí väčší komfort a istotu, že sa dostanú načas do práce.

Nedá sa dopravnému kolapsu predísť lepšou spoluprácou s ministerstvom, diaľničiarmi, konzrociom D4/R7, magistrátom a ďalšími aktérmi?

Ešte donedávna to fungovalo tak, že každý z týchto aktérov hral hlavne sám za seba. My sa prostredníctvom spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava, v ktorej máme ako kraj najväčší podiel, snažíme reagovať na zmeny a koordinovať ich s ostatnými. Nebolo by totiž dobré, keby sa z tejto spoločnosti stal len vydavateľ cestovných lístkov. Koniec-koncov, prípravou poriadkov pre množstvo nových autobusových spojov a ich napasovaním na odchody vlakov už BID ukázala, že je aktívna.

Tieto spoje si musel objednať kraj. Koľko vás vyšli?

Túto sumu ešte nevieme úplne presne vyčísliť, závisí to od množstva premenných. Celkovo sme však objednali do konca

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.