Žiakov čaká v budúcnosti menej memorovania. Osnovy by mali klásť dôraz skôr na kritické myslenie. Minister Branislav Gröhling sa inšpiroval systémom Fínska, Estónska či Portugalska.
Pripravovali ich na to niekoľko rokov. Od septembra 2026 sa vzdelávací obsah škôl zmení od základov. Kedysi náš systém kládol dôraz na konkrétne faktografické informácie, no teraz je prioritou rozvoj širších spôsobilostí.
Osnovy tak už nebudú definované podľa klasických predmetov ako matematika a slovenčina, ale v širších okruhoch ako človek a hodnoty, jazyk a komunikácia či zdravie a pohyb. Vďaka tomu deti lepšie pochopia súvislosti.
Učivo bude tiež obohatené o globálne výzvy 21. storočia ako kritické myslenie, finančná gramotnosť, digitálne zručnosti a environmentálna výchova. Výučba nebude predpísaná podľa deviatich ročníkov, ale podľa troch cyklov. Školy si pomocou toho budú môcť prispôsobiť tempo výučby podľa potrieb žiakov.
Zatiaľ ide stále len o víziu ministra školstva Branislava Gröhlinga. O veľkej reforme kurikula už hovorili viacerí jeho p...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-28 20:50:47 - Feat.: - Title: Izraelský najvyšší súd urobil krok pre obmedzenie výsad študentov náboženských škôl
02 - Modified: 2024-03-28 06:37:42 - Feat.: - Title: Odchod riaditeľa školy po hádke o hidžábe vyvolal vo Francúzsku zdesenie
03 - Modified: 2024-03-28 09:22:08 - Feat.: - Title: Bratislavskí učitelia dostanú viac, školské odbory s tým spokojné nie sú
04 - Modified: 2024-03-25 23:11:04 - Feat.: - Title: Budúci prváci na vysokých školách získajú milióny. Najviac tí, ktorí chcú robiť nedostatkové povolanie
05 - Modified: 2024-03-22 08:40:31 - Feat.: - Title: Testovanie žiakov treba rozšíriť o všeobecnovzdelávacie predpoklady, tvrdí šéfka združenia škôl