Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.08.2018, 00:00

Väčšinu našich havarijných mostov má štátna firma. Nie sú na ne peniaze, tvrdí

Zrútený taliansky most mal 51 rokov. Slovenskí vodiči jazdia aj po moste, ktorý bol postavený za Rakúsko-Uhorska.

Väčšinu našich havarijných mostov má štátna firma. Nie sú na ne peniaze, tvrdí
Zdroj: TASR

Počet mostov na Slovensku, ktorým hrozí havária, dosahuje od roku 2014 maximá. Na rozdiel od Talianska u nás síce nehrozí zrútenie diaľničných mostov, ale pozornosť by si vyžadovalo prinajmenšom 15 mostov na cestách prvej triedy. Taký počet stavieb v havarijnom stave totiž vlani narátala Slovenská správa ciest.
Štátna rozpočtová organizácia kritický stav mostov vo výročnej správe odôvodňuje nedostatkom peňazí. „Je zrejmé, že na financovanie údržby stanovenej štandardom je potrebných približne 63 miliónov eur, a preto v roku 2017 nebolo možné udržať všetky cesty v prevádzkyschopnom stave a zastaviť degradáciu vozoviek,“ komentuje SSC. V rozpočtovej kapitole ministerstva dopravy je na cesty prvej triedy vyčlenených 40 miliónov. Aj preto zodpovednosť za niektoré úseky ciest prvej triedy postupne preberá zisková Národná diaľničná spoločnosť. Minis

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.