Najväčšia vlna opráv bratislavských ciest je už za polovicou, okrem toho sa v hlavnom meste stavia obchvat, ktorý poznačujú viaceré škandály. O tejto téme sme sa v HNtelevízii rozprávali s Jozefom Uhlerom, mestským poslancom a zároveň predsedom komisie pre dopravu hlavného mesta Bratislavy.
Podľa neho boli aktuálne opravy nevyhnutné, pretože mesto rozsiahle opravy dvadsať rokov zanedbávalo. Vodiči, ktorí jazdia po opravených úsekoch, sú podľa neho spokojní.
Meškajúce opravy
S rekonštrukciami ciest sa však spája aj kritika. Oprava Račianskej meškala viac ako tri týždne, čo vyústilo aj do otvoreného listu, ktorý poslalo združenie Ivanka županovi Jurajovi Drobovi. Aktivisti kritizovali, že opravy v meste nie sú skoordinované.
Uhler priznáva, že toto je problém. Ukazuje však na iné inštitúcie, ako sú napríklad plynárne alebo vodárne, ktoré nehlásia plánované opravy. „Mesto niečo zrekonštruuje a potom sa to rozkope,“ hovorí Uhler.
Výstavba obchvatu
Kritika však smerovala aj na výstavbu obchvatu, ktorá prebieha zároveň s rekonštrukciami ciest. Uhler hovorí, že kým nezačal iniciatívu vyvíjať primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorý kritizoval nedostatočnú komunikáciu, tak informovanosť zo strany developera chýbala.
Najväčší nápor mesto však ešte len čaká. Uhler upozorňuje na zrušenie zjazdu z Prístavného mostu na Bajkalskú a s tým súvisiacu zmenu organizácie dopravy v okolí celého Prístavného mosta. „Toto sú dôležité dopravné uzly, ktoré budú potrebovať dobrú koordináciu, aby mesto v okolí nerobilo ďalšie opravy a nekomplikovalo zbytočne situáciu.“
„Ak toto urobia v septembri, to budú denodenné dlhé zápchy a ľudia budú musieť chodiť do práce a voziť deti do školy skôr, ale že o hodinu skôr,“ hovorí Uhler o plánovaných obmedzeniach. Zároveň kritizuje, že koncesionár si na takéto výrazné obmedzenia vybral najhorší možný čas, keďže september je najvyťaženejší mesiac v roku. Podľa neho to mali naplánovať skôr na leto.
Skládka odpadu
Uhler kritizuje aj postup developera v súvislosti s budovaním mostov cez Dunaj a ochranou životného prostredia. Upozorňuje na zvýšený úhyn zvierat v oblasti navážania materiálu na výstavbu mosta, ktorý je podľa neho čistý odpad obsahujúci všetko od tehál až po plastové rúry.
„Ja sa obávam, že výstavba D4 bude slúžiť na likvidáciu obrovského množstva odpadu z Bratislavy,“ varuje Uhler a pripomína, že zmluvu na dodávku materiálu pod diaľnicu mala mať aj kontroverzná spoločnosť Vassal EKO.
Viac sa dozviete v rozhovore vyššie.