Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.07.2018, 00:00

Autonómny autobus vnímam ako riziko, ak nie je na špičkovej úrovni

Za volant autobusu si sadol hneď, ako dovŕšil potrebný vek. Hovorí, že si tým splnil detský sen. Pavol Turoň pracuje ako vodič pre Dopravný podnik Bratislava.

Autonómny autobus vnímam ako riziko, ak nie je na špičkovej úrovni
Zdroj: HNtelevízia

Prečo ste sa rozhodli, že budete vodičom?
Už ako malého chlapca ma fascinovala práca vodiča autobusu. Vždy keď som niekam cestoval, chcel som – ak to bolo možné – sedieť na prednom sedadle a pozorovať vodiča, ako šoféruje. Vlastne som čakal, kým dosiahnem požadovaný vek na rozšírenie vodičského preukazu o skupinu D.

Ako vyzerá pracovný deň šoféra autobusu?
Vodič príde na svoju výpravňu, kde oznámi výpravcovi linku, na ktorej v ten deň bude jazdiť, vezme si čiernu tašku, v ktorej sú rôzne veci týkajúce sa autobusu a linky. Tí noví väčšinu dostanú linku pridelenú podľa toho, či im vyhovuje krátky autobus alebo kĺbový, no, samozrejme, je to po dohode s hlavným výpravcom. Časom si vodič môže linku zmeniť, ak mu niečo nevyhovuje.



Musíte robiť v práci aj niečo, čo sa netýka vedenia autobusu? Niečo, čo cest

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.