11.07.2018, 00:00

ZSSK láka do vlakov kampaňou za desiatky tisíc

Od júna jazdí do Bratislavy približne 50 nových súprav, ktoré potrebuje štátny dopravca zaplniť. Odborník tvrdí, že reklama musí byť adresnejšia.

Vlaky InterCity. Programové vyhlásenie vlády hovorilo o „prehodnotení zrušenia vlakov InterCity“. Spoje sa reálne vrátili 16. decembra minulého roka. Zákazníkov lákali na bezkonkurenčnú rýchlosť cesty na najvyťaženejšej trati z Bratislavy do Košíc, avšak na úkor vynechania dôležitých zastávok ako Liptovský Mikuláš či Trenčín. Kvôli "ícéčkam" stiahol súkromný RegioJet svoje vlaky. Nahradili ich pomalšie štátne IC vlaky.
64 percent je aktuálne priemerná obsadenosť nových IC vlakov.
Zdroj: HN/ Pavol Funtál

Najskôr nové spoje, potom kampaň. Železničná spoločnosť Slovensko sa rozhodla v priebehu leta investovať a propagovať nové spojenia Bratislavy s neďalekými mestami, ktoré fungujú presne mesiac. Novým vlakom predchádzal dlhoročný lobing magistrátu a kraja, no pred zmenou grafikonu Železničná spoločnosť Slovensko o novinkách informovala len sporadicky.

Tisíce do nových vlakov
„Je veľká škoda, že zo strany médií ani Železničnej spoločnosti Slovensko som nezachytil adekvátnu kampaň,“ okomentoval pre HN zavedenie nových liniek dopravný analytik Jozef Drahovský. Začiatkom leta sa štátny dopravca rozhodol do rozširovania povedomia o vlakoch investovať nemalé peniaze. „Železničná spoločnosť Slovensko vynaložila na spropagovanie prímestských vlakov medzi Bratislavou a Sencom a Bratislavou a Trnavou celkovo takmer 54 500 eur,“ vyčíslil hovorca dopravcu Tomáš Kováč.

Za túto sumu si ZSSK zaplatila reklamu v tlačených médiách, rozhlase, webových portáloch a tradičnú bilbordovú kampaň v regiónoch, ktorých sa novinky dotkli. Na propagáciu vlastnej značky využili aj zastávku pri vlakovej stanici v bratislavskom Novom Meste. Práve na túto stanicu od júna prichádza o desiatky štátnych vlakov viac. Dovtedy v Novom Meste stáli najmä vlaky RegioJetu, ktoré smerovali na juh Slovenska.



Fádna reklama
Využite 56 nových vlakov zo stanice Bratislava-Nové Mesto, píše sa na bilbordoch železničnej spoločnosti.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.