Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyPredstavte si, že sa cez virtuálnu realitu prechádzate v Londýne po Tower Bridge či ulicami Paríža a sedíte pritom na hodine zemepisu. Takýto spôsob vyučovania ponúka nový Európsky projekt Newton. Snažia sa žiakom pomôcť učiť prostredníctvom skúsenosti a zážitku cez multisenzoriálne technológie. Nové technológie sa môžu využiť aj v matematike, chémii, fyzike či prírodovede. Vyučovanie približuje napríklad aj látky cez virtuálnu realitu prostredníctvom hier, kvízov a zadaní z praktického života. Nový projekt testujú na základnej škole v Lamači a na dvoch stredných školách v Banskej Bystrici. „Multimediálna platforma umožňuje študentom učené javy, najmä vo fyzike či v chémii, pocítiť na vlastnej koži,“ vysvetľuje profesor Gregor Rozinaj z Fakulty elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
Tri pilotné projekty
V marci odštartoval projekt na základnej škole v Lamači, do ktorého sa zapojili zdravé a zdravotne znevýhodnené deti. „
Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.
Už máte predplatné? Prihláste sa
Newsletter
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.