Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.03.2018, 00:00

Hlavné mesto na koľajach sa odkladá

Magistrát chce využiť desiatky kilometrov železničných tratí. Odborník upozorňuje, že verejnej doprave chýba koncepčnosť.

Hlavné mesto na koľajach sa odkladá
Zdroj: Marek Kmeť

Každodenný boj s kolónami. Obyvatelia blízkych miest a odľahlých mestských častí Bratislavy strávia denne cestovaním do centra mesta aj viac ako hodinu. Zápchy sa ráno a podvečer tvoria na takmer všetkých kľúčových ťahoch, mostoch aj obchvate.

Kľúčové Trnavské mýto
Dopravné riešenie Bratislavy je vo vlakoch. Zhodujú sa na tom primátor mesta Ivo Nesrovnal a bratislavský župan Juraj Droba. „Bratislava má na svojom území viac ako 80 kilometrov nevyužitých železničných tratí, preto vedenie mesta tlačí aj na vládu a príslušné štátne inštitúcie kvôli posilneniu a rozvoju koľajovej dopravy v Bratislave. Jedným z riešení je aj posilnenie regionálnych vlakov, oprava hlavnej železničnej stanice či podpora projektu Železničný uzol Bratislava,“ povedala pre HN hovorkyňa magistrátu Zuzana Onufer.


Spomínaným železničným uzlom sa má stať stanica Filiálka na Trnavskom mýte. „O budúcnosti zastávky Filiálka rozhodne zmlu

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.