Ako by vyzerala Bratislava dnes, ak by tu bolo metro? "Určite lepšie," tvrdí Pavel Vlček, bývalý riaditeľ spoločnosti Metro.
"Ľudia by cestovali pohodlnejšie, cesty by boli menej upchaté. Ľudia by využili to, čo by bolo luxusnejšie."
Pozrite si v HNtelevízii rozhovor s Pavlom Vlčekom, ktorý od 80. rokov participoval na projektoch metra a neskôr rýchlodráhy, ktoré mali zásadne riešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste.
"Je to tak všade na svete, inak to nejde," hovorí o tom, prečo sa práve podzemná dráha mala stať nosným dopravným systémom. "Musí sa ísť mimo ciest, buď hore alebo dole."
V roku 1974 prijala vláda prvý dokument, ktorý sa týkal výstavby metra. Súviselo to s výstavbou sídliska v Petržalke. Prvýkrát sa začalo stavať v roku 1985. "Bol som jedenásťkrát pri tom, keď sa povolila a následne zastavila výstavba. Okolo metra sa mieša veľa fám, klamstiev a faktov. Je pravda, že Slováci chceli mať metro, lebo aj v Prahe bolo metro."
Čo je pravdy na tom, že metro má zmysel iba v mestách, ktoré majú milión obyvateľov?
Ako pomôže Bratislave obchvat, ktorého výstavba sa pripravuje?