Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.12.2021, 18:00 Aktualizované dňa 17.12.2021 o 08:43

Vypli infolinku, zákazníci sa sťažujú na meškajúce zásielky. Najväčšia kuriérska firma reaguje na problémy

  • Na internete sa kopia sťažnosti od zákazníkov, ktorí už celé týždne čakajú na svoje balíčky.
  • Tie by mali byť u doručovateľskej spoločnosti SPS, ktorá však vypla infolinku.
Vypli infolinku, zákazníci sa sťažujú na meškajúce zásielky. Najväčšia kuriérska firma reaguje na problémy
Zdroj: Reuters

Keď vláda vyhlásila koncom novembra na Slovensku lockdown a na čas sa zavreli pred Vianocami takmer všetky obchody, Slováci hľadali pri nakupovaní vianočných darčekov alternatívy. Tou najbežnejšou je nákup online.

V tomto prípade vám však musí tovar aj niekto doručiť. A to robí pri súčasnom nápore vrásky na čele viacerým prepravným spoločnostiam a v konečnom dôsledku aj ich zákazníkom.

Doručovateľské spoločnosti zažívajú v tomto období rekordný nápor. "Všetko nasvedčuje tomu, že tohtoročná sezóna bude pre internetové obchody a kuriérov skutočne rekordná. Bežne v posledných týždňoch pred Vianocami vzrastie počet zásielok približne o 60 percent. Tento rok ich je ešte o niečo viac," potvrdila pre HN Andrea Bačíková zo spoločnosti DPD.

HN už tento týždeň písali o problémoch Slovenskej pošty, ktorá trpí náporom balíkov. Spoločnosť Mall Group pre HN potvrdila, že oproti minulému roku zaznamenali nárast balíkov v tomto období o 30 percent. A to je len jeden eshop. 

Veľký nárast hlási aj Alza. "Začiatkom tohto týždňa sa nám už podarilo prekonať minuloročný rekord denného obratu a minulý týždeň sme zaznamenali historicky najvyšší týždenný obrat," uviedla hovorkyňa spoločnosti Daniela Chovancová. 

S klientami nekomunikujú

Je preto zrejmé, že problémy nebude mať len pošta. Do redakcie prišiel tip od čitateľky, ktorá sa už vyše týždňa snaží márne dostať k svojmu balíku, ktorý jej mala doručiť spoločnosť Slovak Parcel Service. Tá je na Slovensku v tomto segmente najväčšia a v minulosti patrila aj k najspoľahlivejším.

Dnes je, zdá sa, všetko inak. Už po rozkliknutí webu SPS vás spoločnosť informuje, že pre veľký nápor a zlú pandemickú situáciu sa doručenie môže vo viacerých regiónoch omeškať.

Spoločnosť SPS v stanovisku zaslanom HN tvrdí, že problémy najmä v okolí Bratislavy si uvedomuje. Spôsobiť ich mala pandémia. "Najmä kuriéri z bratislavského a malackého okresu sa v dôsledku koronavírusu museli karantenizovať, čo narušilo pravidelnosť našich kuriérskych služieb v týchto regiónoch – napriek ich okamžitému nahradeniu výpomocnými kuriérmi. Týmto náhlym výpadkom zamestnancov môže dôjsť k meškaniu zásielok, za čo sa ospravedlňujeme," vysvetľuje spoločnosť. 

Za spôsobené problémy sa ospravedlňuje a pripomína, že SPS robí všetko pre to, aby zásielky boli doručené včas, do Vianoc to však nemusí byť. "Vzhľadom na exponovanosť našich kuriérov, ktorí v súčasnom období pracujú na 200 %, nemôžeme v uvedených regiónoch garantovať doručenie zásielok do Vianoc," dodáva spoločnosť s tým, že v iných regiónoch Slovenska problémy nemajú. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.