Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Takto pred rokom sa na Slovensku rozbiehala druhá vlna pandémie. Vláda na ňu zareagovala predvianočným lockdownom. Ten sa týkal aj veľkých obchodných reťazcov, ktoré okrem potravín ponúkajú aj ďalší doplnkový tovar. Zo dňa na deň im však bolo nariadené predávať len produkty na uspokojenie nevyhnutných životných potrieb.

Na zákazníkov tak čakali opáskované či igelitom zakryté regály, ktoré zatarasili prístup k elektronike, oblečeniu, ale napríklad aj ku kancelárskym potrebám. Obchodníci toto nariadenie prijali len veľmi ťažko, avšak po niekoľkých týždňoch vo výklade našli medzeru.

Priekopníkom sa v tomto smere stal Lidl. V legislatíve totiž podľa nich nebolo presne určené, čo patrí k životne nevyhnutnému tovaru. A tak pásky z regálov strhli a začali ponúkať všetko. K žltému diskontu sa postupne pripojili aj ďalší predajcovia. Tým sa uzavrel spor medzi Úradom verejného zdravotníctva a obchodníkmi. Odvtedy prešlo trištvrte roka a zdá sa, že história sa opakuje.

Aktuálne zúri tretia vlna covidu a minulý týždeň vo štvrtok sa ju vláda opäť rozhodla zastaviť lockdownom. A ten sa opäť dotkol aj predajní. Namiesto nevyhnutných životných potrieb hygiena používa nový pojem – esenciálne potreby.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.