StoryEditor

Hon za darčekmi začína americkým fenoménom. Marketingovým ťahom "Black Friday"

13.11.2021, 12:38
Autor:
TASRTASR
Štvrtý novembrový piatok pripisujú americkí predajcovia takzvanému Čiernemu piatku. Na Slovensku tento marketingový ťah funguje pomaly už od Dušičiek.

Predvianočná nákupná horúčka sa začína takzvaným "Black Friday", inak povedané Čiernym piatkom. Ide o udalosť, ktorú svet prebral od USA a každý rok pripadá vždy na štvrtý piatok v novembri.

Podľa investičného analytika spoločnosti Fingo Františka Burdu vznikol tento deň aj ako marketingový ťah, aby obchodníkom zvýšil obraty, keďže aktuálne obdobie je v predaji dosť hluché.

Obrovské zľavy a niekoľkohodinové rady 

"Počas Čierneho piatku predajcovia a reťazce po celom svete spúšťajú obrovské zľavy, keď ľudia stoja v rade hodiny pred otvorením obchodov. Toto obdobie znamená pre obchodníkov často preklopenie sa z červených do čiernych čísel," uviedol Burda.

​Na Slovensku je "Black Friday" iný.

​Obchodníci ho začínajú promovať skoro, prakticky od začiatku novembra. V niektorých prípadoch nie sú zľavy také výrazné, ako by spotrebitelia očakávali.

"V tejto súvislosti je dobré upozorniť, že hoci pandémia Slovákov pribrzdila v míňaní, stále sa nájdu ľudia, ktorí sa zbytočne a prehnane zadlžujú. Preto by sme mali aj počas Čierneho piatku uvažovať s triezvou hlavou a nekupovať tovary len preto, že sú v zľave, hoci ich reálne vôbec nepotrebujeme," pokračoval Burda.

Zbytočné impulzívne nakupovanie 

"Zvlášť lákavé sú napríklad aj nákupy na splátky, ktoré spotrebitelia nepocítia v peňaženke hneď, ale uviažu si na krk pôžičku, ktorú budú následne splácať niekoľko mesiacov," upozorňoval analytik. 

Podľa neho veľa ľudí reaguje na zľavy a nakupujú impulzívne v domnienke, že takto ušetria. "Zvlášť ľuďom, ktorí nemajú vytvorenú finančnú rezervu, v súčasnosti odporúčam míňať len na najdôležitejšie a nevyhnutné výdavky."

"Až po doplnení rezervy môžu svoju spotrebu naplno rozbehnúť. Pandémia ešte stále nie je zažehnaná a aj pri hroziacom lockdowne môžu byť rozpočty mnohých rodín ešte ťažko skúšané," dodal Burda.

01 - Modified: 2021-10-20 12:24:01 - Feat.: 0 - Title: Chceme sa dostať do top trojky, hovorí marketingový manažér Toyoty 02 - Modified: 2021-10-22 13:25:41 - Feat.: 0 - Title: Žiadne neoznačené spolupráce a „kódiky”. Na Slovensku vzniká kódex influencer marketingu 03 - Modified: 2021-10-28 11:34:28 - Feat.: 0 - Title: Odborník na neuromarketing: Kupujúci už cítia vizuálnu slepotu, predaju pomáha aróma 04 - Modified: 2021-11-04 17:38:38 - Feat.: 0 - Title: Európske akcie rástli piaty deň po sebe. Pomohol tomu prísľub nezvyšovania úrokových sadzieb 05 - Modified: 2021-11-12 18:43:43 - Feat.: 0 - Title: Musk predal ďalšie akcie Tesly
01 - Modified: 2024-04-07 12:29:12 - Feat.: - Title: Expert na kampaň Ruttkay pre HN: Vidiek spôsobil efekt „Schwarzenberg“. Korčokov varovný prst bol neštátnický 02 - Modified: 2024-04-22 08:09:38 - Feat.: - Title: Kto bol Fedor Flašík? Marketingový mág potiahol Mečiara vo voľbách a vytvoril Roberta Fica 03 - Modified: 2024-04-11 08:00:00 - Feat.: - Title: Aitana očarila sociálne siete a zarába pritom milióny. Na rande ju radšej nevolaj, vytvorila ju totiž umelá inteligencia 04 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 05 - Modified: 2024-02-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Svet marketingu sa roky zameriava najmä na zrak a sluch. Najviac podceňovaný je však čuch
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
25. apríl 2024 16:20