Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.11.2017, 00:00

Slováci prácu v tíme nezvládajú

Ministerstvo školstva si uvedomuje nedostatky, ktoré vyplynuli z medzinárodného testovania PISA 2015.

Ministerka školstva Martina Lubyová
Zdroj: TASR/M. Baumann

Absolventi prichádzajú nepripravení. Podobnú vetu počujú novinári pravidelne od mnohých podnikateľov. „Chýbajú im základné zručnosti, a to je napríklad aj tímová práca, jazyková príprava, ako aj otázka logického myslenia či myslenia v súvislostiach,“ vymenoval viceprezident Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení Rastislav Machunka. Podľa neho tak musia do pracujúcich investovať dvakrát. „Prvýkrát cez dane na školstvo a potom v rámci nejakých firemných vzdelávaní, aby sme ich dokázali prispôsobiť našim potrebám,“ vysvetlil. Skúsenosti firiem potvrdzujú aj medzinárodné porovnávacie štatistiky.


Na konci rebríčka
V testovaní PISA 2015, zameranom na tímové riešenie problémov, sa Slovensko spomedzi krajín OECD umiestnilo na piatom najhoršom mieste. Najvyšší počet bodov dosiahlo v testovaní Japonsko a to 552, slovenskí žiaci získali v priemere 463 bodov. Umiestnili sme sa tak medzi krajinami ako Izrael, Grécko či Čile a výrazne horšími boli iba Turecko a Mexiko. Testovaní boli 15-roční žiaci, slovenské firmy však pociťujú tento nedostatok aj u dospelých, ktorí v nich pracujú.


Tento problém zažíva vo svo

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.