Anton Marcinčin – ekonóm a bývalý splnomocnenec vlády SR pre podporu najmenej rozvinutých okresov FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

Diaľnice už má hocikto, kopírujme!

23.05.2023, 00:00
  • Priznať si, že starý rozvojový model založený na lacnej a (počas komunizmu) vzdelanej pracovnej sile, privatizácii, zahraničných investoroch a odkladaní verejných investícií nefunguje.
  • Po prvé, infraštruktúry nevieme stavať, a po druhé, infraštruktúru má hociktorý iný štát – a lepšiu.
  • Začať skutočne využívať eurofondy namiesto hrania sa na to, že ich využívame.

Mali by sme so sebou začať niečo robiť. Ako hovorí jeden odborník na zahraničnú politiku, nečakať, kým nás niekto obsadí a trochu nás zorganizuje. Mali by sme nakopnúť našu ekonomiku. Priznať si, že starý rozvojový model založený na lacnej a (počas komunizmu) vzdelanej pracovnej sile, privatizácii, zahraničných investoroch a odkladaní verejných investícií nefunguje.

Zhodnúť sa, že potrebujeme nový, sofistikovanejší model, založen...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 02 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 03 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 04 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy 05 - Modified: 2024-03-14 13:59:00 - Feat.: - Title: Motoristi pozor: kvôli búraniu mosta bude počas víkendu uzatvorená diaľnica D1 pri Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
15. máj 2024 19:43