Dobré výsledky majú Confalu priniesť investície, transformácia výroby, diverzifikácia rizík aj lepšia kontrola nákladov. ILUSTRAČNÉ FOTO: TASR/J. Krošlák
StoryEditor

Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám

22.04.2024, 19:30
  • Začiatky spoločnosti Confal siahajú do začiatkov 90. rokov.
  • Firma, ktorá zamestnáva viac ako sto pracovníkov, však v poslednom období čelila vážnym problémom.
  • Dôvodom bola pandémia, pokles dopytu zo strany automobiliek aj drahé energie.
  • Tie najnovšie vyvrcholili schválením reštrukturalizačného plánu, vďaka ktorému sa budú zlievari snažiť uspokojiť svojich veriteľov.

Covidovú krízu si hneď od začiatku odnieslo množstvo odvetví vrátane automotive segmentu. Ten na dlhé týždne odstavil svoje výrobné linky, objem výroby sa prepadol na hodnoty po druhej svetovej vojne. Automobilky tak krvácali, no skutočná katastrofa sa valila najmä na celý dodávateľský segment. 

Jednou z obetí vzniknutej situácie sa stal aj najväčší domáci recyklátor hliníka spoločnosť Confal. Tá pritom v predchádzajúcich rokoch vykazovala známky stabilného rastu. Generovala obrat v desiatkach miliónoch eur, dokázala do svojho portfólia prikúpiť aj žiarsku konkurenčnú firmu Sloval a oznámila investíciu do novej fabriky. 

image

Slovenskí zlievari expandovali po Afrike do kanadského Montrealu. Kúpili tam fabriku na výrobu horčíka

Aj preto bolo minulé leto prekvapením, keď sa Confal náhle ocitol pod ochranou súdov v reštrukturalizácii. Dôvodom boli podľa vedenia podniku práve dozvuky pandémie a zníženého dopytu.

Krízová situácia je nateraz definitívne zažehnaná. Veritelia totiž odobrili zlievarom záchranný plán. „Schválený reštrukturalizačný plán je koncipovaný konzervatívne s víziou postupného uspokojovania všetkých veriteľov, ktorí si prihlásili svoje pohľadávky a tieto boli správcom potvrdené,“ potvrdil pre HN Branislav Petro, predseda predstavenstva a riaditeľ spoločnosti Confal.

Miliónové dlhy a takmer dve stovky veriteľov

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 09:13:32 - Feat.: 1 - Title: Top farmár pre HN: Sektor je paralyzovaný. Jediná cesta je prenášať problémy na dodávateľov alebo na banky 02 - Modified: 2024-04-14 20:37:28 - Feat.: 0 - Title: Slováci sa pustili do investícií smelšie. V tomto držíme peniaze 03 - Modified: 2024-04-12 14:19:49 - Feat.: 1 - Title: Nemci prišli za lacnou silou a obsadili slovenskú ikonu socializmu. Teraz sa sami posielajú do konkurzu 04 - Modified: 2024-04-02 06:24:06 - Feat.: 1 - Title: Kúpili drahé zariadenia, no 500-tisíc eur už nezaplatili. Podnikatelia z Bystrice tvrdia, že firmu nevlastnia 05 - Modified: 2024-03-22 17:00:00 - Feat.: 1 - Title: Konkurzy stúpli na Slovensku na historické maximum. Najväčší úpadca v pyramídovej schéme utopil 50 miliónov
01 - Modified: 2024-04-22 09:59:31 - Feat.: - Title: Investičná divízia Svetovej banky plánuje na Ukrajine veľké investície za takmer dve miliardy dolárov 02 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 03 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 04 - Modified: 2024-04-19 09:13:32 - Feat.: - Title: Top farmár pre HN: Sektor je paralyzovaný. Jediná cesta je prenášať problémy na dodávateľov alebo na banky 05 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 09:45