StoryEditor

PwC: Vplyv vstupu na export je otázny

08.07.2003, 00:00
Autor:
SITASITA

Oficiálny vstup nových krajín do Európskej únie v máji budúceho roka pravdepodobne neprinesie výrazné možnosti rozšírenia ich exportu na trhy ostatných členských štátov. Konštatuje to štúdia Stratégie úspechu miestnych subjektov v strednej Európe, ktorú vypracovala spoločnosť PricewaterhouseCoopers.
Podľa štúdie by mali firmy v kandidátskych krajinách strednej Európy prijať podnikateľské stratégie s dlhodobejším výhľadom, ktoré sa neobmedzujú len na minimalizáciu nákladov.
"Ak chcú miestne firmy prežiť v rozšírenej Európskej únii, musia byť flexibilné, inovatívne a musia zintenzívniť spoluprácu s inými subjektmi, čo je predpokladom nových hodnôt," upozorňuje spoločnosť.
Ako uviedol riaditeľ PwC pre Program novej Európy Mark Ambler, pokiaľ firmy nezačnú uplatňovať stratégie zamerané na úspech z dlhodobého hľadiska, vystavujú sa dvom rizikám. Domáce firmy budú podľa neho jednak vystavené intenzívnejšej zahraničnej konkurencii a môžu zároveň zmeškať všetky možné ekonomické výhody vyplývajúce z rozšírenia Európy.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 22:36