StoryEditor

Je chyba spoliehať sa iba na peniaze z eurofondov

15.06.2020, 00:00
Autor:
tgtg
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Úsek z Bratislavy do Žiliny je už takmer zmodernizovaný, na východnej strane však železnice po dlhom čase vysúťažili zatiaľ len prvú časť. Čím to je?


Tempo modernizácie železničných tratí je dané hlavne peniazmi. Keby ich bolo viac, mohli by sme postupovať rýchlejšie. Viac ich nie je aj preto, že sa spoliehame iba na eurofondy. Ďalší problém je v tom, že celý úsek na východ od Žiliny už bol viac-menej naprojektovaný, ale treba ho prekresliť. Kvôli rýchlosti 160 kilometrov za hodinu tam boli totiž naplánované dve desiatky tunelov, mali sa premiestňovať viaceré železničné stanice a predĺžiť zubačka zo Štrby. Stálo by to veľa peňazí a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-17 08:28:50 - Feat.: - Title: Ivana Gáborík: „Slzy sa mi kotúľajú po tvári na počkanie,“ hovorí v exkluzívnom rozhovore pre Evitu 02 - Modified: 2024-05-14 14:02:56 - Feat.: - Title: Jedenásť krajín Európskej únie podpísalo deklaráciu, aby eurofondy pokračovali aj po roku 2027 03 - Modified: 2024-05-14 13:43:10 - Feat.: - Title: Poslanec Hlasu pre HN: Národniarom pri umeleckom fonde nerozumiem. Obávam sa toho, s čím prídu ďalej 04 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Majiteľ Viech Vojtěch Záhorský: Baví ma tvoriť priestory na výmenu názorov 05 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Máte v pláne si poistiť fotovoltiku? Pripravte sa, že ročne budete platiť až 12-tisíc eur (rozhovor)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. máj 2024 11:05