Tradičné výskumné nástroje zahŕňajúce aj dotazníkové prieskumy poskytujú čoraz menej relevantné informácie. Dôvodov je viac, do značnej miery sem patrí aj uponáhľaná doba, v ktorej žijeme.
Ľudia v prieskumoch v podstate buď nemajú čas riadne sa zamyslieť nad tým, čo sa ich osoba vykonávajúca prieskum pýta, neporozumejú otázke alebo len jednoducho nechcú odpovedať pravdivo, najmä ak ide o citlivé otázky, resp. odpovedajú tak, ako to od nich spoločnosť očakáva. Na druhej strane, na mnohé otázky respondenti ani nemôžu odpovedať pravdivo, pretože ľudský mozog prijíma v každej milisekunde obrovské množstvo informácií, ktoré následne filtruje, takže si človek všetky tieto aspekty svojho rozhodovania nedokáže naplno uvedomiť a napokon reálne zhodnotiť.
Nie sú informácie ako informácie
Pri strategických rozhodnutiach v prípade malých a stredných podnikov môžu byť výsledky prieskumov neodrážajúce skutočnú realitu priam likvidačné. Naopak, väčšie spoločnosti sa dokážu z takýchto prieskumov poučiť, ako to bolo napríklad v prípade spoločnosti Coca-Cola v roku 1985. Výsledky ňou zrealizovaného tradičnéh...
Zostáva vám 85% na dočítanie.