StoryEditor

Zamestnanec na pumpe Slovnaftu mal odmietnuť obslúžiť cudzinca tmavšej pleti. Po šírení statusu firma reagovala

06.08.2017, 19:31
Autor:
lmlm

Na sociálnej sieti sa od soboty začal šíriť status od Matúša Ritomského, ktorý upozornil na nevhodné správanie zamestnanca čerpacej stanice Slovnaft v Bratislave na Lamačskej ceste.

Podľa autora statusu malo správanie zamestnanca rasistický kontext.

Po tom, ako sa na tento incident množili reakcie, zareagovala aj samotná spoločnosť Slovnaft.

Status na Facebooku Status na Facebooku Facebook

"Pri pokladni pred nami stál pán hovoriaci po anglicky, ktorý si pýtal diaľničnú znamku. Zamestnanec za pokladňou arogantne odpovedal "Nerozumiem a ani nechcem rozumieť", na čo sme sa do veci vložili a preložili do slovenčiny informáciu, že pán si želá diaľničnú nálepku," píše Ritomský vo svojom statuse.

Dodáva, že zamestnanec reagoval slovami, že veľmi dobre vie, čo chce ale nebude takýmto ľuďom nič predávať.

"Táto reakcia nás prekvapila, keďže anglicky hovoriaci pán bol slušný a neuvedomoval si vôbec v čom je problém. Ja som však už tušil, že problém je zrejme tmavšia farba pleti anglicky hovoriaceho pána. Podčiarkujem, že išlo o príjemného pána, ktorý si slušne pýtal diaľničnú známku," dodáva Ritomský.

V statuse, v ktorom zazdieľal aj samotný Slovnaft ďalej opisuje, že zamestnanca spýtali, či sa mu zdá takéto správanie normálne.

"Na to váš zamestnanec odpovedal niečo v zmysle, že o tom nič nevieme, že celý deň určite len sedíme v kanceláriách a o ľuďoch "ako tento" nič nevieme."

Na tieto slová na druhý deň zareagovala aj samotná spoločnosť prostredníctvom hovorcu Antona Molnára.

"Po dôkladnom preverení udalosti sa ospravedlňujeme dotknutému zahraničnému zákazníkovi, svedkom konfliktu a ďalším, ktorých sa táto situácia dotýka. Priznávame zlyhanie obsluhy a jej neprimerané a nezvládnuté správanie nás mrzí. Prejavy rasizmu a neznášanlivosti sú v rozpore s našimi etickými hodnotami a odmietame ich na čerpacích staniciach Slovnaft tolerovať," napísal hovorca spoločnosti.

V reakcii dodal, že obsluha napriek zlyhaniu dostane ešte jednu šancu s tým, že podobné predsudky a správanie sa už nikdy nesmú pri komunikácii opakovať.

"V prípade ďalšieho pochybenia vyvodíme voči obsluhujúcemu personálu zodpovednosť. Za upozornenie našim zákazníkom ďakujeme."

01 - Modified: 2022-05-06 16:18:06 - Feat.: - Title: Sulík: V konaní proti nadmernému zisku Slovnaftu ma zastavil Matovič 02 - Modified: 2022-05-06 09:13:46 - Feat.: - Title: Tankujeme stále drahšie, aj keď ruská ropa pre Slovensko zlacňuje 03 - Modified: 2022-05-05 15:03:18 - Feat.: - Title: Világi: Prechodné obdobie je dôležité pre energetickú bezpečnosť strednej Európy 04 - Modified: 2022-04-29 13:20:51 - Feat.: - Title: Skupina MOL chce vyrábať zelený vodík, ušetrí sa desaťtisíce ton emisií. Stane sa jedným z najväčších výrobcov v regióne 05 - Modified: 2022-03-26 20:40:02 - Feat.: - Title: Palivá zo Schwechatu pre Slovensko? Omyl, oni sú odkázaní na nás
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
19. apríl 2024 12:48